Zoeken
Kies uw taal
5 mei 2024

Wijzigingen telefonische bereikbaarheid per 8 mei 2024

Wellicht heeft u er al iets over gehoord in het nieuws; er zijn te weinig huisartsen, te weinig doktersassistenten en het aantal vragen vanuit de patiënt over de gezondheid neemt toe.
Helaas heeft Huisartsen Centrum Goes hier ook mee te maken.

Het team van Huisartsen Centrum Goes vindt het belangrijk dat u als patiënt bij ons terecht kunt met uw zorgvraag. Wij willen ervoor zorgen dat alle patiënten nu en in de toekomst de juiste zorg kunnen krijgen. Om dit zoveel mogelijk zeker te kunnen stellen, gaan er een aantal zaken binnen de bereikbaarheid van Huisartsen Centrum Goes veranderen.

Voor spoed blijven wij nog altijd telefonisch bereikbaar tussen 8.00u en 17.00 via optie 1 in het keuzemenu.

Wij willen u vragen om zoveel mogelijk gebruik te maken van Mijngezondheid.net of de bijbehorende app MGn. Hier kunt u afspraken maken, medicatie herhalen, labuitslagen inzien en berichten naar uw huisarts of doktersassistente sturen via een e-consult. Het voordeel is, dat u dit kunt doen op een tijdstip wat voor u goed uitkomt en de telefonische bereikbaarheid verbeterd wordt voor vragen die niet via Mijngezondheid.net gesteld kunnen worden.

Herhaalrecepten kunnen uitsluitend nog aangevraagd worden via de receptenlijn (keuze 3 in het telefonische keuzemenu) en Mijngezondheid.net.

Op werkdagen van 8.00u tot 12.00u is de doktersassistent alleen bereikbaar voor:
• Het maken van afspraken bij huisartsen, verpleegkundig specialisten, praktijkondersteuners, spreekuurondersteuner of doktersassistenten.
• Het stellen van medische vragen.

De doktersassistent is opgeleid om de urgentie van uw klacht(en) te beoordelen. Zij stelt u daarom altijd een aantal vragen. Soms kan de doktersassistent u al voorzien van een goed advies en is een afspraak niet nodig. Wanneer een afspraak bij de huisarts, verpleegkundig specialist, praktijkondersteuner, spreekuurondersteuner of doktersassistent wel nodig is, dan wordt deze voor u ingepland door de doktersassistent.

Wist u dat….
• U sneller en beter geholpen kunt worden, wanneer u op onze website over uw klacht een vragenlijst invult? Door zo goed mogelijk antwoord te geven op deze vragen, wordt er een inschatting gemaakt van de urgentie van uw klacht en wordt u door de doktersassistente teruggebeld. Daarbij hoeft de doktersassistent u bij het terugbellen minder vragen te stellen, omdat u via de vragenlijst al veel informatie heeft gegeven.
• U beter kunt kiezen om teruggebeld te worden dan te blijven wachten in de wachtrij? U kunt zelf uw terugbeltijd kiezen en u kunt in de tussentijd iets anders doen. In de wachtrij bent u niet sneller aan de beurt dan wanneer u kiest voor een terugbelverzoek.
• U bij een klacht die al langere tijd bestaat, vaak niet op dezelfde dag een afspraak nodig heeft? U kunt dan ook voor 1 klacht per consult een afspraak maken via Mijngezondheid.net of de Medgemak app.

Op werkdagen tussen 14.00u en 15.00u zijn wij alleen bereikbaar voor:
(Lab)uitslagen, verwijsbrieven en administratieve vragen. Wanneer u in het keuzemenu kiest voor
optie 4, krijgt u automatisch een terugbelverzoek in de middag.

Wist u dat…
• U uw (lab)uitslag en aanvullend advies ook via Mijngezondheid.net en de Medgemak app kunt ontvangen?
• Verwijsbrieven binnen 5 werkdagen worden geschreven? Verwijsbrieven die aan een Nederlands ziekenhuis of instelling zijn gericht, worden rechtstreeks digitaal verzonden. U kunt hiervan een bericht krijgen. Het ziekenhuis of de instelling neemt daarna contact met u op. Verwijsbrieven gericht aan Belgische ziekenhuizen kunnen nog niet rechtstreeks digitaal naar het ziekenhuis verzonden worden. Deze krijgt u zelf op papier of via uw emailadres.
• U uw vraag of uitslag ook via een E-health bericht kunt stellen? Via Mijngezondheid.net en de Medgemak app heeft u de mogelijkheid een e-consult naar uw huisarts of doktersassistente te sturen. Wij zorgen ervoor dat u binnen 2 werkdagen antwoord op uw e-consult krijgt.

Zijn er vragen of opmerkingen over het bovenstaande dan horen we het graag!
Voor een idee hebben wij ook een ideeënbus op onze website.

Vriendelijk groet
Team Huisartsen Centrum Goes

Terug naar overzicht
Actueel